July 15, 2009

Keputusan Pilihan Raya Kecil Manek Urai Petanda Angin Perubahan Bagi BN kerana lebih banyak pengundi Manek Urai yang menyokong BN


Berdasarkan keputusan Pilihan Raya Kecil di DUN Manek Urai bahawa terdapat angin perubahan bagi pengundi di Manek Urai kerana banyak pengundi telah beralih kembali untuk mengundi BN. Dalam keputusan semalam BN hanya kalah tipis sahaja iaitu PAS mendapat 65 majoriti undi sahaja sedangkan terdapat Pemimpin PAS yang mengatakan bahawa PAS akan mendapat 2000 majoriti undi. Ini semua cakap besar dari PAS sedangkan keputusan yang keluar hanya 65 majoriti sahaja. Dari segi pandangan blogger ini bahawa terdapat banyak pengundi pada kali ini telah sedar bahawa kawasan Manek Urai yang jauh ketinggalan masih memerlukan pembangunan dari kerajaan BN kerana Cuma Wakil Rakyat BN sahaja yang akan terus membangunkan kawasan ini. Oleh itu, dalam keputusan yang keluar semalam telah mencerminkan bahawa banyak pengundi yang mengundi pembangkang dahulu telah kembali menyokong BN demi kebaikan genarasi muda mereka.
Pengundi di Manek Urai pada kali ini juga lebih matang kerana mereka percaya kepimpinan Perdana Menteri Malaysia yang baru ini dengan tema Satu Malaysia iaitu Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan. Pengundi di Manek Urai tidak lagi dimakan oleh hasutan dan kata-kata pihak pembangkang lagi.
Walaubagaimanapun, Kerajaan BN akan terus bertungkus lumus berkhidmat untuk rakyat Malaysia dan mendapatkan kemenangan pada Pilihan Raya kelak.

No comments: