July 14, 2009

Rakyat Manek Urai: Buatlah Pilihan yang Bijak pada Pilihan Raya Kecil yang berlangsung hari ini.


Proses mengundi bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai bermula tepat jam 8 pagi tadi di sembilan pusat mengundi.

Seramai 12,268 pemilih berdaftar berpeluang memilih wakil rakyat baru mereka.
Calon Barisan Nasional (BN), Tuan Aziz Tuan Mat, 39, ditentang calon Pas, Mohd Fauzi Abdullah, 50.

Pilihan Raya kecil pada kali ini kelihatan begitu sengit kerana pemilihan ini hanya berlaku dua penjuru sahaja iaitu seorang calon dari BN dan seorang calon dari PAS. Selama beberapa hari berkempen tentu rakyat Manek Urai sudah mempunyai calon yang tersendiri untuk dipilih pada hari ini. Tetapi sebelum membuang undi, fikirlah terlebih dahulu dan masa depan generasi muda kita kerana jika tersalah pangkah undi maka masa depan akan hilang tanpa pembangunan di Manek Urai.

Sebagai seorang pengundi Manek Urai haruslah memikirkan pembangunan yang ada pada Manek Urai kerana kawasan ini masih mundur dan perlukan pembangunan. Negara kita mengamalkan sistem demokrasi. Oleh itu, rakyat Manek Urai bebas mengundi tanpa sebarang paksaan dan deksaan. Biarlah rakyat Manek Urai menjadi bos pada hari ini dan kemudian hari apabila mana-mana calon telah menang pilihan raya, merekalah yang akan berkhidmat untuk rakyat Manek Urai dan memberi lebih banyak pembangunan kepada Kawasan Manek Urai.

Walaubagaimanapun, mana-mana calon yang menang pada pilihan raya Manek Urai pada malam ini, diharapkan dapat menunaikan janji yang dikotakan semasa kempen di kawasan Manek Urai. Akhir sekali, diharapkan rakyat Manek Urai dapat berfikir dua tiga kali sebelum membuang undi kerana ini akan menentukan masa depan kawasan Manek Urai.


No comments: