April 15, 2012

Pesara JASA perlu teruskan peranan perjelas dasar kerajaan, kata Kamaruddin

SEREMBAN: Bekas pegawai Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA)perlu meneruskan peranan mereka dalam menyebarluaskan dasar-dasar kerajaankepada rakyat walaupun selepas bersara.

Ketua Setiausaha Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk SeriKamaruddin Siaraf berkata, walaupun tempoh perkhidmatan mereka dalamperkhidmatan awam sudah tamat, mereka masih boleh terus mendekati rakyat danmenerangkan tentang dasar-dasar kerajaan.

“Kita berharap bekas-bekas pegawai JASA harus memainkan peranan supaya terusberjuang supaya memastikan kesinambungan mereka dalam menjelaskan dasarkerajaan.

“Mereka juga boleh menjelaskan isu-isu yang dibangkitkan oleh partipembangkang kepada rakyat agar memahami hal sebenar dan memastikan rakyattidak tersisih daripada mendapat maklumat terkini,” katanya kepada pemberitapada majlis Jasamu Dikenang JASA Negeri Sembilan dan Melaka di sini, semalam.

Kamaruddin berkata, sebagai bekas pegawai JASA, mereka sudah pasti tidakmempunyai masalah untuk mendekati masyarakat setempat dan peluang ini seharusnyadigunakan untuk menerangkan hal-hal berkaitan kerajaan.

“Bekas-bekas pegawai JASA boleh bersama dengan masyarakat berborak dikedai-kedai kopi atau surau-surau sambil menerangkan dasar kerajaan. Objektifnyaagar masyarakat terutama di akar umbi faham mengenainya,” katanya.

Pada majlis itu, Kamaruddin turut menyampaikan sagu hati RM3,000 dan sijilpenghargaan kepada 69 bekas pegawai JASA dari Negeri Sembilan dan Melaka.

Turut hadir pada majlis itu ialah Timbalan Ketua Pengarah JASA Datuk AbuTalib Harun dan Speaker Dewan Undangan Negeri Melaka Datuk Othman Muhamad yang juga wakil bekas pegawai JASA dari negeri tersebut. — Bernama

No comments: